قوانین و مقررات

  1. موضوع قرار داد
    1. تعیین حدود وظایف و مسئولیت های طرفین در خصوص خرید بلیط، هتل، روادید، تور و سایر خدمات گردشگری که "جاینت" ارائه می دهد.
    2. مسافر متعهد است به هنگام ثبت نام و انعقاد قرارداد در قبال اخذ رسید معادل 100% کل هزینه را به "جاینت" پرداخت نماید .
  2. شرایط و قوانین عمومی
    1. کلیه عملیات خرید بلیط، هتل، روادید، تور و سایر خدمات گردشگری در این سایت مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از مضمون قوانین و مقررات آگاهی کامل دارد.
    2. خدمات ارائه شده در این وب سایت، مختص به "جاینت" است و هرگونه بهره برداری از متن ها، اطلاعات، عکس ها، طرح ها، لوگوها و نقشه های موجود در این وب سایت پیگرد قانونی دارد. تنها با ذکر نام و نشانی و لینک به صفحه اینترنتی وب سایت "جاینت" افراد مجاز به استفاده از مطالب این وب سایت در اینترنت می باشند و استفاده اطلاعات به صورت کتبی در رسانه ها، تنها با کسب اجازه ی کتبی از مدیریت شرکت "جاینت" بلامانع است. هرگونه سوء استفاده از نام تجاری "جاینت"، سایت اینترنتی "جاینت"، مکاتباتی از سوی "جاینت" و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت را ایجاد نماید ممنوع بوده، چنانچه این امر صورت گیرد از طریق پیگرد قانونی و شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح در دادگاه های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی با خاطی یا خاطیان برخورد خواهد شد.
    3. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری، موظف به رعایت الزامات قانونی "جاینت" می باشد.
    4. بلیط خریداری شده فقط به نام مسافر وارد شده در سیستم تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد. مسئولیت هرگونه مغایرت در صحت اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی ( نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، شماره ملی، تاریخ تولد، تاریخ انقضا و محل صدور) و شماره همراه بر عهده مسافر خواهد بود.
    5. صدور و دریافت بليت اينترنتي تنها در صورت تاييد قطعي پرداخت از جانب بانك امكان پذير است.
    6. خريدار در كليه مراحل خريد و يا استرداد بليط موظف به ثبت اطلاعات کامل در سايت "جاینت" میباشد.
    7. به یاد داشته باشید که کد رزرو انجام شده(رفرنس) را حتما یادداشت نمایید.
    8. بلیط های اینترنتی صرفا از وب سایت فروش اینترنتی قابل استرداد است. همچنین تغییر تاریخ یا کنسلی فقط بایستی از طریق وب سایت فروش اینترنتی انجام پذیرد. در صورت نیاز به استرداد بلیط، "جاینت" به عنوان واسط وارد عمل شده و طبق قوانین چارتر کننده، بلیط را مسترد و پس از دریافت وجه از چارتر کننده مبلغ بلیط با کسر خسارات به مسافر بازگردانده خواهد شد .

      تبصره : در برخی موارد ممکن است تامین کننده اقدام به ارائه شماره حساب مسافر نموده و مسافر را مستقیماً به چارتر کننده پیوند دهد و عملیات استرداد توسط مسافر راساٌ صورت پذیرد. تمامی چارتر کننده گان ملزم به رعایت قوانین CRCN میباشند لیکن در موارد معدود، برخی از آژانس ها بطور غیرقانونی خود را ملزم به رعایت این قانون ندانسته و قوانین خاص خود را به اجرا در میآورند، در این موارد "جاینت" هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و در صورت درخواست مسافر، مشخصات چارتر کننده اعلام شده و مسافر می تواند راساً به استرداد بلیط و احقاق حقوق خود اقدام نماید .لازم به ذکر است که مبلغ گرفته شده به عنوان کارمزد توسط تامین کننده بعد از استرداد بلیط ، مسترد نمیشود. پس از کنسل نمودن بلیط، مبلغ آن به صورت اتوماتیک به حسابی که وجه بلیط خریداری شده از آن پرداخت شده، باز خواهد گشت که مدت زمان بازگشت وجه تابع مقررات بین بانکی (24 تا 72 ساعت ) می باشد. در صورت بروز خطای بانکی در مرحله پرداخت، مبلغ طی 72 ساعت به حساب خریدار مسترد می گردد.

    9. اطلاعات شخصی وارد شده توسط خریداران در سایت "جاینت" محرمانه و دارای امنیت بالایی است و "جاینت" نهایت تلاش خود را جهت نگهداری و محافظت از این اطلاعات به کار می برد. بنابراین برای حفظ حریم امنیتی اطلاعات شخصی خریداران، خریدار متعهد میشود تا هیچ گونه اطلاعاتی را از روی سایت هک نکرده و مشارکتی نیز با اشخاص حقوقی و حقیقی در انجام این امر نداشته باشد و همچنین در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه هک توسط شخص یا موسسات دیگر در اسرع وقت این امر را به اطلاع مدیریت سایت "جاینت" برساند.
    10. خریدار متعهد می شود که هر گونه تغییر در مشخصات شخصی خود را در اسرع وقت در وب سایت "جاینت" اصلاح نماید. لازم است به منظور اصلاح آن به قسمت بروز رسانی اطلاعات پروفایل سایت مراجعه شود. چنانچه این اصلاحات صورت نگیرد، این وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
    11. وب سایت "جاینت" اطلاعات شخصی خریداران را با هیچ مجموعه ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
    12. "جاینت" تنها تامین کننده و ارائه دهنده خدمات مطرح شده در بند 1-1 است و تامین کننده تنها وظیفه ی تامین خدمات را دارد و در اصل واسطه ای ارائه دهنده و مصرف کننده خدمات خواهد بود. لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال استرداد، تغییر نام، جابجایی بلیط، جا ماندن مسافر، تاخیر یا تعجیل یا کنسلی پرواز و یا هرگونه تغییر اعلام نشده توسط ارائه دهنده خدمات هتل و تور و غیره را نخواهد داشت .
    13. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل و یا فروش مجدد بلیط را با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

      در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی می توانید با شماره 09126076900 تماس حاصل فرمایید.

  3. حقوق و تعهدات
    1. "جاینت" متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را به طور کامل انجام دهد ولی وقوع هرگونه رخداد غیر منتظره از قبیل جنگ، شورش، اعتصاب، بدی شرایط جوی و مشکلاتی که از کنترل "جاینت" خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت یا مسافرت شود شامل هزینه یک یا دو شب نوشو شدن هتل مربوطه می شود که هزینه آن به عهده مسافر میباشد و "جاینت" مسئولیتی در قبال آن ندارد، همچنین اگر تغییرات حادث شده از سوی شرکت هواپیمایی باشد قابل جبران از سوی آن شرکت (compensation policy ) می باشد.
    2. در برخی از موارد ارائه دهنده خدمات پرواز بنا بر دلایلی از جمله کنسل شدن پرواز و دیگر موارد اقدام به تغییر ساعت پرواز ویا حتی تامین کننده هواپیمایی و غیره مینماید که در این موارد "جاینت" به عنوان تامین کننده مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه اطلاع رسانی را برعهده خواهد داشت.
    3. در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به کنوانسیون ورشو که در تاریخ 12 اکتبر 1929 به امضا رسیده است و نیز ملحقات آن و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
    4. انجام تغییرات لازمه در برنامه مسافرت و مسیر، ساعت و زمان حرکت گشتها بر حسب ضرورت در اختیار "جاینت" می باشد و بر اساس شرایط میتواند تغییر یابد.
    5. "جاینت" در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای مسافر در کشور مقصد، سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در آن کشور را از موضوع مطلع می سازد.
    6. "جاینت" در خصوص عدم صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از مسافرین مسئولیت نداشته و چنانچه مسافری به صورت گروهی ثبت نام نموده و به دلایلی سفارتخانه مربوطه از صدور روادید برای هر یک از آنان ممانعت به عمل آورد سایر مسافرین می بایست از خدمات استفاده نمایند و عدم همراهی آنان انصراف ارادی در نظر گرفته می شود.
    7. مسافر باید قبل از هرگونه اقدامی، نهایت دقت و بررسی لازم را در ارتباط با مدارک مسافرت خود (اعم از اعتبار گذرنامه و بلیط، هتل، روادید) بعمل آورد و "جاینت" مسئولیتی در قبال اشتباهات فردی مسافر در استفاده از سیستم فروش اینترنتی نمی پذیرد.
    8. گذرنامه (پاسپورت) مسافرین در پرواز های بین المللی میبایست از شروع سفر دارای حداقل 7 ماه اعتبار باشد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم توجه به اعتبار گذرنامه (پاسپورت) و همچنین شرایط سنی همراهان بر عهده مسافر خواهد بود.
    9. در برخی از موارد چارتر کننده اقدام به فروش بلیط با نرخی بالاتر از نرخ مصوب مینمایند که در توجیه، خدمات تور و... را برای قانونی شدن این امر به مسافر تحمیل خواهد نمود.( در برخی از موارد نیز بطور غیر قانونی اقدام به این امر می نمایند) در چنین مواردی "جاینت" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و کلیه مسئولیت ها متوجه چارتر کننده بوده و تامین کننده منصرف از نرخ بلیط تنها بابت تامین بلیط کارمزد متعارف خود را دریافت مینماید.
  4. حقوق و تعهدات مسافر
    1. مسئولیت صحت و اعتبار مدارک ارائه شده به عهده مسافر می باشد.
    2. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری کشور مبداء و کشور یا کشورهای مقصد موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر از جمله اعتبار پاسپورت و اعتبار و صحت ویزا و یا سایر مجوزهای لازم جهت سفر و غیره، می باشد.
  5. خرید بلیط هواپیما
    1. بلیط های خریداری شده از سایت "جاینت" چارتر و غیر قابل استرداد می باشد و همچنین بلیط با نظر و انتخاب مسافر گرفته شده است.
    2. تمام زمان های مندرج در بلیط، به وقت محلی می باشد.
    3. بلیط قابل انتقال به غیر نبوده و شرایط مندرج در بلیط، به منزله مفاد قرارداد بین شرکت هواپیمایی و مسافر می باشد و صدور بلیط توسط شرکت هواپیمایی برای مسافر، به منزله قبولی تمام شرایط مندرج در بلیط و قوانین و مقررات و رویه های جاری شرکت هواپیمایی، از سوی مسافر می باشد.
    4. جابجایی بلیط تنها با سهمیه ی بلیط آژانس چارتر کننده ی اولیه امکان پذیر میباشد و پرداخت خسارات احتمالی بر عهده ی خریدار میباشد .
    5. خریدار متعهد می شود اطلاعات شخصی خود را در ثبت نام و رزرو به درستی و کامل وارد کند و چنانچه اطلاعات خود را ناقص وارد کند مسئولیت آن بر عهده ی خود خریدار است.
    6. هنگام ثبت نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف فارسی و حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و "جاینت"، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند را بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر میبایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.
    7. تغییرات احتمالی پرواز در صورت امکان و وجود فرصت کافی و صحیح بودن اطلاعات تماس اعلام شده برای مسافر، به شماره اعلام شده اطلاع رسانی می شود، لذا صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.
    8. مسافر نوزاد کمتر از دوسال، مسافر خرد سال بین دو تا دوازده سال و مسافر بزرگسال بیشتر از دوازده سال می باشد. در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
    9. نرخ بلیط کودک بالای دوسال معادل نرخ بزرگسال خواهد بود.
    10. حداکثر دو (2) دقیقه فرصت برای پرداخت مبلغ هر صندلی خریداری شده از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب وجود دارد.
    11. چنانچه عملیات رزرو شما به درستی پرداخت و انجام گردد، بلیط الکترونیکی به شما نمایش داده خواهد شد و می توانید بوسیله آیکون (نشانه) پرینت آن را چاپ نمایید. چاپ اطلاعات مسیر پرواز توسط مسافر و ارائه آن در فرودگاه به باجه پذیرش مسافر الزامی است.
    12. پس از انجام و پرداخت و تایید بلیط، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به خریدار پیامک و ایمیل میشود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه ی یک نسخه ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه ی شماره ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است. همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی، گذر نامه (در پرواز های خارجی) و روادید (در صورت نیاز) جهت صدور کارت پرواز الزامی است.
    13. مسافر موظف به نگهداری از کدهای اعلام شده از جانب سیستم و ارائه آن به مأمور کنترل پرواز در فرودگاه می باشد.
    14. شرکت هواپیمایی حق دارد در صورتیکه بنا به تشخیص مقامات فرودگاهی یا خدمه پروازی یا نمایندگان شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه و یا مراجع قانونی و قضایی، آغاز یا ادامه سفر مسافری موجب احتمال ایجاد اختلال در ایمنی یا امنیت پرواز گردد یا نسبت به سایر مسافرین تهدید محسوب شود یا مسافر در فهرست ممنوع پرواز باشد، از آغاز یا ادامه سفر مسافر مربوطه جلوگیری نماید.
    15. هرگونه تغییر در پرواز داخلی شامل جریمه بوده و درصد جرایم مشابه شرایط کنسلی میباشد.
    16. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه ی کنسلی را شامل نمیشود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر میکند.
    17. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در 1 درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید به همراه مابه‌التفاوت قیمت آن، از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. "جاینت" تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.
    18. 40 دقیقه پیش از پرواز مسافرگیری داخل هواپیما (بردینگ) آغاز می گردد لذا طبق مقررات هواپیمایی کشوری و بین المللی مسافر می بایست تا قبل از این زمان، بار و اثاثیه همراه خود را به قسمت کانتر تحویل داده و به اصطلاح چک – این نمایند در غیر اینصورت مسافر جامانده از پرواز تلقی می گردد. در پروازهای چارتری جا ماندن از پرواز به معنای خسارت 100% است و هیچ وجهی برگردانده نمیشود. همچنین کلیه مسافرین می توانند درخواست "خدمات ویژه" خود را، پیش از پرواز به نفر مسئول کارت پرواز اعلام نمایند تا علاوه بر اختصاص صندلی در ردیف های مخصوص، اقدام به در نظر گرفتن ویل – چیر و یا بالابر یا کمک جهت افراد توان خواه پیش بینی های لازم صورت پذیرد.
    19. مسافر متعهد می باشد به اعلان های فرودگاه و شرکت هواپیمایی و زمان مندرج در کارت پرواز جهت سوار شدن و زمان بسته شدن گیت خروجی در هر پرواز، توجه نموده و در زمان های اعلام شده در محل مربوطه جهت انجام تشریفات پروازی حضور یابد. مسافر شخصاً مسئول هرگونه عدم حضور در زمان های اعلام شده بوده و پرواز هواپیما به دلیل تأخیر یا عدم حضور مسافر، به تعویق نخواهد افتاد.
    20. افراد زیر 18 سال که قیم یا ولی ایشان تایید می نماید که می توانند به تنهایی سفر نمایند، می بایست به همراه قیم و با کارت شناسایی که اثبات ولایت قهری می نماید به دفتر ایستگاه مراجعه نموده و پس از هماهنگی ایستگاه شرکت هواپیمایی با سرمهماندار، با دریافت یک برگ کارت UM همراه گارد تا روی صندلی مشایعت گردد.
    21. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی استفاده می نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند. هرگونه شکستگی، عمل جراحی، بخیه، بارداری، حساسیت و موارد مشابه می بایست جهت تطبیق با قوانین مسافرت هوایی در قسمت کانتر به متصدی کانتر اعلام گردد تا در صورت عدم اشکال پروازی با مجوز پزشک مبادرت به مسافرت نمایند. (شایان ذکر است پزشک مقیم در فرودگاه مجاز به صدور مجوز نمی باشد)
    22. مادران باردار عزیز می بایست توجه نمایند که مسافرت تا 28 هفته با تایید نامه پزشک متخصص زنان و زایمان بلامانع می باشد و تحت هر عنوان به منظور محافظت از سلامت جنین و مادر از 28 هفته تا 36 هفته مسافرت هوایی طبق قوانین هواپیمایی کشوری داخلی و بین المللی ممنوع است.
    23. حضور مسافر در فرودگاه، دو (2) ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی و سه (3) ساعت قبل از پرواز در پروازهای خارجی، الزامی است. لازم به ذکر است که تهران دارای دو فرودگاه (مهرآباد و امام خمینی) می باشد. در صورت سفر از مسیر تهران، پرواز های داخلی از فرودگاه مهرآباد و پروازهای خارجی از فرودگاه امام خمینی انجام می شود و فاصله بین این دو فرودگاه بین 1 تا 1:30 ساعت است.
    24. در خصوص بلیط خارجی دارای ادامه مسیر در صورتی که مسافر بخش اول مسیر پروازی (first flight coupon ) خود را استفاده نکند، امکان استفاده از ادامه مسیر و یا ابطال و استرداد آن تابع شرایط بخشنامه های نرخی شرکت هواپیمایی مربوطه می باشد.
    25. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.
    26. در پروازهای خارجی بلیط یک طرفه به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا ویزای طولانی مدت ( بیشتر از 6 ماه ) کشور مقصد را دارند.
    27. در بلیط های دو طرفه خارجی، اگر مسیر برگشت کنسل شود، مبلغ کل بلیط یک طرفه کسر شده و مابقی به حساب مسافر استرداد میشود.
    28. شرایط ابطال و استرداد بلیط های سیستمی براساس مقررات شرکت های هواپیمایی خواهد بود، مگر اینکه بلیط در قالب بسته مسافرتی ( tour package ) ارائه شود که تابع شرایط انصراف از تور میباشد .
    29. شرایط انصراف از بلیط های چارتری براساس مقررات "جاینت" خواهد بود.
    30. در صورتیکه پرواز توسط شرکت هواپیمایی به هر دلیلی کنسل شود، هیچگونه مسئولیتی متوجه "جاینت" نخواهد بود.
    31. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهده خودِ خریدار خواهد بود.
    32. شرکت هواپیمایی حق دارد بنابر محدودیت های فنی یا عملیاتی، نسبت به تغییر زمان انجام پرواز، نوع هواپیما و کابین و کلاس پروازی، اقدام نماید.
    33. در زمان تاخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط ایرلاین، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز پس از تماس با واحد با در دست داشتن بلیط ممهور ایرلاین مورد نظر نسبت به استرداد وجه اقدام نماید.
    34. شرکت هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی نسبت به حمل و نقلی که توسط سایر متصدیان حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، زمینی یا ریلی، حتی با هماهنگی شرکت هواپیمایی صورت گیرد، برعهده نخواهد داشت.
  6. رزرو هتل
    1. هتل چارتر و غیر قابل استرداد می باشد و همچنین هتل با نظر و انتخاب مسافر گرفته شده است.
    2. با توجه با توجه به اینکه اعلام درجه هتلها از نظر تعداد ستاره به استناد سایت هتل و یا دیگر سایتهای معتبر بین المللی می باشد به مسافر اعلام می شود که با توجه به سطح توسعه یافتگی کشورها یا حتی شهرهای مختلف یک کشور ممکن است خدمات دریافتی در هتلهای با درجه یکسان مساوی نباشد لذا مسافر حق خواهد داشت پیش از انتخاب تحقیق لازم را نموده و هرگونه ادعایی در خصوص نامطلوب بودن سرویسهای ارائه شده پذیرفته نمی باشد.
    3. ساعت تحویل اتاقهای هتل به هنگام ورود ساعت 14 بعدازظهر و تخلیه ساعت 12 ظهر است که مسافر موظف به رعایت آن می باشد
    4. در اتاقهای دو تخته تخت سوم از نوع سفری بوده و موقتا در اتاقهای دو تخته گذاشته می شود. ( این بند قرارداد شامل اتاق های سه تخته میشود )
    5. مسافرین انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق دو تخته می باشند.
    6. پس از ورود و پذیرش در هتل در صورت خروج مسافر از هتل بدون هماهنگی و تایید "جاینت" وجهی بابت عدم استفاده از آن به مسافر مسترد نمیگردد.
    7. همراه داشتن شناسنامه عکس دار مهمانان عزیز و همراهان در هتل های داخلی الزامی است.
    8. "جاینت" در خصوص جهت، طبقه، رنگ و طرح اتاق در هتل هیچ گونه مسئولیتی ندارد و شماره اتاق هنگام ورود میهمانان عزیز به هتل توسط پذیرش تعیین می شود.
    9. در صورت کانفرم نشدن هتل مورد نظر بنا به هر دلیلی "جاینت" هتلی مشابه آن هتل را به مسافر ارائه می دهد و این شرکت هیچگونه مسئولیتی نسبت به تغییرات احتمالی در مدیریت و یا ساختمان هتل ندارد.
    10. هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن حسب مورد، تابع شرایط اعلام شده از سمت "جاینت" و یا موجود در واچر هتل میباشد.
  7. رزرو تور
    1. تور چارتر و غیر قابل استرداد می باشد و همچنین کل تور با نظر و انتخاب مسافر گرفته شده است.
    2. در برگزاری تورها چنانچه تور به حد نصاب مورد نظر (حداقل 15 نفر) نرسد "جاینت" مجاز به ابطال آن تا 72 ساعت قبل از پرواز، اعلام به مسافر و استرداد وجوه دریافتی می باشد.
    3. در صورتی که مسافر به هر دلیل برای سایر مسافرین یا سرپرست گروه (Tour leader) و یا راهنمایان محلی (درچارچوب وظایف تعریف شده آنها) و تمام کسانی که در اجرای گشت نقش داشته مزاحمت ایجاد نماید یا در نظم و برنامه سفر اخلال نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه گردد، سرپرست گروه موظف است بر حسب مورد، تصمیم لازم را در خصوص این مسافر اخذ نموده و مراتب را جهت ثبت موضوع به "جاینت" یا مراجع ذی صلاح گزارش نماید.
    4. در صورت ایجاد هرگونه تغییر در برنامه سفر، پرواز، هتل و گشتهای داخلی مسافر متعهد به همراهی با تور می باشد.
    5. هرگونه درخواست تغییر در برنامه سفر که از طرف مسافر انجام شود مانند تغییر تاریخ رفت یا برگشت پس از صدور بلیط باید به طور کتبی به اطلاع "جاینت" رسانده شود و اعلام شفاهی قابل استناد نمی باشد بلیط جدید مسافر پس از پرداخت هزینه های متعلقه و مابه التفاوت هزینه بلیط اول و دوم صادر خواهد شد.
    6. در صورتی که هر یک از مسافرین موضوع این قرارداد از بازگشت به کشور در تاریخ مقرر در این قرارداد خودداری نمایند مسئولیت های ناشی از آن و همچنین پرداخت خسارات احتمالی وارده به "جاینت" بر عهده مسافر یا طرف قرارداد می باشد.
    7. مسافر متعهد است در صورت تمایل به استفاده از برنامه های گشت تور در ساعات تعیین شده در محل حاضر باشد.
    8. مسافر متعهد می باشد در طول سفر شئونات اخلاقی را رعایت نموده، از ایجاد هرگونه مزاحمت برای دیگر مسافرین یا بر هم زدن نظم هتل خودداری نماید و در موعد مقرر با تور به کشور بازگردد. در غیر اینصورت "جاینت" موظف است به محض ورود به کشور گزارش مربوطه را در اختیار نیروی انتظامی قرارداده و مسافر خاطی موظف است کلیه خسارات وارده را جبران نماید.
    9. در صورت ابطال پرواز توسط شرکت هواپیمائی، "جاینت" تلاش خود را جهت اعزام مسافرین با اولین پرواز به مسئولیت شرکت هواپیمایی مربوطه با توافق و رضایت مسافرین انجام خواهد داد. بدیهی است در صورت عدم تمایل مسافرین به انجام سفر "جاینت" موظف به پرداخت وجوه دریافتی پس از کسر کلیه هزینه های انجام شده، می باشد.
    10. مسافر موظف است کلیه مدارک مسافرتی خود را (از قبیل بلیط، واچر هتل، مدارک تشخیص هویت، پزشکی و ...) در تمام طول سفر همراه خود داشته باشد و به وجود اطلاعات در سیستم "جاینت" یا شرکت هواپیمایی مربوطه اکتفا ننماید.
    11. مسافر متعهد است ظرف مدت 7 روز پس از بازگشت از سفر با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر از صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور به "جاینت" مراجعه کند.

      تبصره : مسافر متعهد است به هنگام ترک کشور مقصد نسبت به ممهور شدن گذرنامه خود به مهر ورود و خروج از کشور مربوطه دقت لازم را به عمل آورد.حفظ چمدان ها اموال و مدارک شخصی بعهده شخص مسافر بوده و در صورت بروز هرگونه اتفاق هیچ مسئولیتی متوجه "جاینت" نخواهد بود.

    12. کنترل ممنوع الخروج بودن مسافر بر عهده شخص مسافر می باشد و در صورت بروز مشکل، هزینه کل بلیط، هتل، روادید و تور غیر قابل استرداد می باشد و "جاینت" هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
  8. روادید ( VISA)
    1. با توجه به اینکه روند صدور روادید مشمول زمان است جهت در نظر گرفتن شرایط مناسب تر، تهیه خدمات برای مسافر در زمان مانده به پرواز همزمان با درخواست روادید برای صدور بلیط و اخذ هتل اقدام میشود، در صورت عدم موافقت با روادید یا بی پاسخ ماندن آن مسئولیت آن به عهده مسافر است و هزینه انصراف از بلیط، هتل و هزینه روادید از مبلغ کل تور کسر و مابقی مسترد می گردد.
    2. چنانچه صدور روادید و تحویل گذرنامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد، مسافر موظف به استفاده از تور می باشد و در صورت اعلام انصراف می بایست هزینه باطل کردن تور را پرداخت نماید.
    3. به مسافر اعلام شد که موافقت با صدور روادید امری در صلاحیت سفارت کشور مربوطه است و با توجه به این موضوع اگر در صورت ارسال مدارک و حضور مسافر سفارت با صدور ویزا موافقت نداشت ابطال سفر مشمول هزینه های مربوطه می باشد.
    4. در خصوص درخواست روادید گروهی کشور چین از طرف مسافر در سفرهای انفرادی مسئولیت بروز هرگونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه بعهده او می باشد.
    5. در بعضی مواقع در بدو ورود مسافر به فرودگاه های کشور امارات متحده عربی گذرنامه او توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت در فرودگاه به مسافر مسترد می گردد که در این مورد "جاینت" هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
  9. حمل بار
    1. مسافر متعهد به پرداخت هر گونه هزینه احتمالی و خسارت وارد بر متصدی حمل و نقل می باشد.
    2. میزان بار مجاز و رایگان همراه مسافر 20 کیلوگرم میباشد. مسافرین عزیز می بایست برای بار بیش از 20 کیلوگرم در ازاء هر نفر مبلغ معینی را بابت هر کیلو اضافه بار به مسئول کانتر پرداخت نماید.
    3. از حمل اشیاء ممنوعه در داخل هواپیما توسط سپاه حفاظت فرودگاه های کل کشور ممانعت بعمل می آید، لذا افراد می توانند طبق قوانین در صورت داشتن مجوز حمل سلاح سرد یا گرم و اسپری جنگی و اشیاء مشابه آنرا به نماینده اشیاء ممنوعه مستقر حراست شرکت هواپیمایی تحویل نموده و رسید دریافت نمایند تا پس از فرود هواپیما در مقصد شیء خود را از مسئول مربوطه بازپس گیرند. شایان ذکر است از این بابت از مسافرین عزیز هزینه ای دریافت نمی گردد.
    4. طبق قوانین هواپیمایی کشوری و بین المللی حمل برخی مواد در قسمت بار و یا داخل کابین هواپیما از قیبل عسل و سوخت و اقلام مشابه ممنوع می باشد.
    5. مسافر متعهد می گردد از تحویل هر گونه بار حاوی کالای ممنوعه و یا خطر ناک ( بر طبق قوانین و مقررات ملی و بین المللی هوانوردی و رویه های جاری شرکت هواپیمایی ) و هرگونه باری که ایمنی و امنیت پرواز، هواپیما، افراد و یا اموال موجود در هواپیما را به مخاطره می اندازد، اکیداً خودداری نماید.
    6. چنانچه مسافرین عزیز مایل به استفاده از خدمات بار اقلام و اشیاء قیمتی مانند فرش، تابلو فرش، شکستنی، طلا و غیره هستند، می بایست به مسئول کانتر اعلام نمایند تا علاوه بر حمل بار مجاز ( 20 کیلوگرم ) بطور جداگانه بارنامه و بیمه گردد. بدیهی است هرگونه هزینه این شیوه تقاضای حمل بار طبق قوانین با مسافرین عزیز می باشد. مسافرین عزیز می بایست از قرار دادن هرگونه اشیاء گرانبها و مدارک شناسایی و پول نقد و اقلام مشابه در قسمت بار خودداری نمایند یا باید آنرا به متصدی کانتر به امانت سپرده و رسید دریافت دارند در غیر اینصورت بر طبق قوانین هواپیمایی کشوری و در عرف سایر خطوط هواپیمایی داخلی و بین المللی موضوع خسارتی و یا مفقودی پس از 21 روز تنها به صورت محدودی قابل جبران خواهد بود.
    7. از آنجایی که شرکت هواپیمایی هیچگونه اطلاع و مسئولیتی نسبت به محتویات و ارزش بار تحویل شده از سوی مسافر ندارد، در صورتی که مسافر به تحویل هر گونه بار با ارزش از جمله و نه محدود به وجه نقد، سهام، اوراق بهادار و اسناد تجاری، جواهرات، فلزات قیمتی و یا هرگونه وسایل الکترونیکی، کلید و سوییچ، هرگونه مدارک اعم از مدارک شناسایی و احراز هویت، هر گونه بار فاسد شدنی و شکستنی، کالسکه و صندلی چرخدار، هر گونه بار با ابعاد و حجم غیر استاندارد و هر گونه بار غیر قابل قبول برای حمل در کابین، بر طبق رویه های جاری شرکت هواپیمایی، به شرکت هواپیمایی اقدام نماید، ادعای مسافر مبنی بر فقدان یا خسارت بار مذکور مسموع نبوده و مسئولیت شرکت هواپیمایی در صورت وجود شرایط قانونی، بر مبنای وزن بار تحویل شده، بر طبق و با لحاظ محدودیت های مسئولیت به شرح مذکور در قوانین و مقررات جاری و قابل اعمال ملی و بین المللی حمل و نقل هوایی می باشد.
    8. مسافری که با تحویل بار، بر چسب الصاقی بار به نام او صادر شده است، از نظر این شرکت مالک بار شناخته می شود و شرکت هواپیمایی تنها در برابر فرد مذکور، با رعایت شرایط قانونی و رویه ها و مقررات جاری خود پاسخگو خواهد بود. با توجه به تبعات مالی و امنیتی، به مسافرین محترم اکیداً توصیه می گردد از پذیرفتن بار سایر مسافرین یا سایر افراد و تحویل آن به شرکت هواپیمایی خودداری فرمایید و در غیر این صورت مسئولیت های حقوقی و کیفری متوجه تحویل دهنده بار خواهد بود.
    9. درصورت ورود هرگونه خسارت یا مفقودی بار، مسافری که برچسب الصاقی بار تحویل شده به شرکت هواپیمایی به نام او صادر شده، باید قبل از خروج از سالن تحویل بار فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار را تکمیل و امضاء و به نماینده شرکت هواپیمایی تحویل دهد و متعاقباً باید در مهلت قانونی به شرح مقرر در کنوانسیون ورشو و پروتکل الحاقی لاهه، نسبت به طرح شکایت بطور مکتوب در دبیرخانه شرکت هواپیمایی اقدام نماید. فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار، صرفاً بنا به اظهار مسافر برای عملیات پی گیری ادعای مطرح توسط مسافر تنظیم می شود و هیچگونه قابلیت استنادی ندارد و نیز شکایت تلقی نمی شود و همچنین شرکت "جاینت" هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه بر عهده نمیگیرد.
    10. مسافرین عزیز که مایل به نقل و انتقال موجود زنده می باشند باید پس از حصول اطمینان از سلامت حیوان و جای نگهداری وی، آنرا پس از پرداخت هزینه مربوطه به مسئول کانتر تحویل نماید تا در جای ایمن با تهویه مطبوع تا مقصد جابه جا گردد. هزینه مورد نظر تا 2 برابر مبلغ اضافه بار محاسبه و اخذ خواهد گردید.
    11. علاوه بر موارد فوق الذکر، شرکت هواپیمایی حق دارد از پذیرش هر گونه بار و کالایی که به تشخیص شرکت هواپیمایی غیر استاندارد بوده و یا مخاطره آمیز باشد، خودداری نماید.
    12. شرایط حمل و نقل و سایر خدمات مرتبط و مسئولیت شرکت هواپیمایی و محدودیت های آن، تابع قوانین و مقررات قابل اعمال حمل و نقل هوایی می باشد. بهره مندی مسافر از خدمات شرکت هواپیمایی به موجب این بلیط، به منزله آگاهی کامل و پذیرش کلیه قوانین و مقررات جاری و قابل اعمال حمل و نقل هوایی و مقررات و رویه های جاری شرکت هواپیمایی است.
  10. شرایط و ضوابط بیمه
    1. "جاینت" بیمه مسافرتی را در مورد مسافرین تور یا هتل با دریافت وجه اعمال می نماید و مسافرین در صورت بروز هرگونه حادثه ای در مقصد می توانند با ارائه مستندات لازم از خدمات بیمه ای خود بهره مند شوند. در این رابطه "جاینت" هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
    2. بیمه شدن کلیه مسافران الزامی و هزینه تا سقف مورد نظر ایشان بر عهده وی میباشد و در صورت بروز هرگونه حادثه ای در طول سفر، مسافر بر اساس شرایط بیمه حوادث پوشش داده شده، حق استفاده از امکانات را دارد. بیمه نمودن مسافر بر اساس درخواست کتبی و تا سقف مورد نظر ایشان پس از پرداخت هزینه های مربوطه از طرف مسافر قابل انجام میباشد.

      تبصره : در زمان پرواز طبق قوانین بین المللی مسافر تحت مسئولیت و بیمه شرکت هواپیمائی می باشند.

  11. هزینه ها
    1. پرداخت عوارض خروجی و تامین هزینه های ارزی و در صورت تمایل دریافت ارز مسافرتی به عهده مسافر می باشد.
    2. هر نوع هزینه اضافی (از قبیل هزینه ورودیه اماکن سیاحتی وگردشگری) که هنگام اجرای گشت در برنامه تور پیش بینی نشده باشد به عهده مسافر می باشد.
    3. در صورتیکه پرواز توسط شرکت هواپیمایی به هر دلیلی کنسل شود. هیچگونه مسئولیتی متوجه "جاینت" نخواهد بود.
  12. حل اختلاف
    1. در صورت بروز هرگونه اختلاف در اجرا و تفسیر مفاد قرارداد بین طرفین قرارداد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری حکم مرضی الطرفین بوده و آرا صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.
  13. کلیات قرارداد
    1. مفاد این قرار داد به طور کامل توسط خریدار و یا مسافر مطالعه و تایید نهایی و صدور پرواز، هتل، تور، ویزا و کلیه خدمات ارائه شده، به منزله موافقت با مفاد این قرارداد می باشد و حق هر گونه ادعائی خارج از موارد این قرارداد را از خود و همراهان خود سلب می نماید.

      این متمم در 13 ماده و 3 تبصره و 107 بند با استناد به مواد 10 و 221 و 222 قانون مدنی تنظیم گردیده است، که خانم/ آقا .......... ضمن مطالعه کامل مفاد آن به صورت انتخاب چک باکس در هنگام رزرو خدمات (اینجانب قوانین و مقررات این قرارداد را بطور کامل مطالعه نموده و شرایط آن را قبول دارم که تایید آن بصورت انتخاب این قسمت انجام می شود) و قبل از پرداخت خود و کلیه همراهان ملزم به اجرای آن برای می باشد.

      این موارد جهت تاکید بر مفاد آن به صورت جداگانه به مسافر اعلام میشود:

      موارد تاکیدی:

      با توجه به اینکه روند صدور روادید مشمول زمان می شود جهت در نظر گرفتن شرایط مناسب تر خرید برای مسافر در زمان مانده به پرواز همزمان با درخواست روادید برای صدور بلیط و اخذ هتل اقدام میشود در صورت عدم صدور روادید و در مورد کشور امارات مرفوضی روادید با تاخیر آن مسئولیت آن به عهده مسافر است و هزینه انصراف بلیط، هتل و هزینه روادید از مبلغ پرداختی کسر و مابقی مسترد می گردد. در صورت تاخیر در صدور روادید امارات "جاینت" هیچگونه مسئولیتی نداشته و به شرح ذیل عمل می شود:

      اگر با وجود تاخیر در صدور روادید مسافر قصد سفر داشت ملزم است هزینه تغییر تاریخ پرواز و نوشویی هتل را پرداخت نماید در صورتیکه به علت تاخیر در صدور روادید مسافر از سفر انصراف داد هزینه انصراف از بلیط، هتل و روادید کسر و مابقی به وی عودت می شود.

      مسافر و همراهان مسافر ضمن رعایت کلیه مقررات کشور امارات متحده عربی طبق قرارداد، در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و داشتن داروهای غیر مجاز بر اساس قوانین کشور مورد بحث با آنان رفتار میگردد و جریمه های پرداخت شده توسط "جاینت" پس از ارائه مستندات، می بایست توسط مسافر پرداخت شود در غیر اینصورت دفتر حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی و به مرحله اجرا درآوردن تضامین را خواهد داشت.

      مفاد بندهای فوق در خصوص مسئولیت مرفوضی روادید و تاخیر و هزینه های آن را مطالعه، پذیرفته، تایید و امضا می نمایم.